Unde s-a răsturnat căruţa cu talentaţi

Nu ştiu cum e posibil ca într-o ţară plină de talentaţi şi de imaginativi să avem cele mai proaste reclame. Probabil cel mai prost departament de PR şi marketing din lume, cum ar zice Ivanovici. Şi nu mă refer la reclama de mai sus. În general reclamele româneşti rulate obsesiv la televizor îmi fac seva să clocotească şi să-mi iasă prin piele sub forma unor bube negre, purulente, pulsând a sânge rău şi fiere fiartă.

De la pixuri, sticksuri, bomboane, telefoane, până la Catene şi Roşii Montane, reclamele româneşti şi-au propus să te enerveze atât de tare, încât să le ţii minte până ţi-o ieşi creierul din garanţie. (prin urechi)

Cum ziceam, nu ăştia cu Punctul lor sunt măseaua stricată. Măcar ei sunt sinceri „Băi, atât suntem în stare. Suntem amatori absoluţi, lipsiţi de talent, imaginaţie şi mijloace tehnice. Ăştia suntem, atât putem” În penibilul lor pur, autentic, sunt chiar simpatici. Au un iz delicat de comunism, de rudimentarism, de limbă de lemn unsă cu untura de porc de la garniţă.

PS: Învăţătoarea e de vină. Copiii aveau dreptate. Punctul este semn de punctuaţie, nu se pronunţă. La fel ca virgula. Dacă rosteşti „Politica virgulă care ne-a format este greşită”, nu eviţi cacofonia. Doar te faci de râs pronunţând semne de punctuaţie şi punând virgule aiurea înainte de „care”.

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş

7 Comments

  1. Dani, te contrazic. Eu consider ca o reclama buna trebuie sa stie sa se adreseze publicului tinta. Succesul unei reclame, nu depinde de cat de creativa este, ci de cat de mult reuseste ea sa vanda.
    Reclamele la Catena sunt din acest punct de vedere super bine realizate si gandite, la fel reclamele la detergenti.

    Insa recunosc: reclama la supermarketul Punct, este doar idioata. Ideea este proasta, clipul prost realizat, mesajul prost construit (bine punctat in PSul tau).
    Dar tipul acesta de reclama, chiar este o exceptie.

    Reply
    • Reclama la Catena este cea mai enervanta creatie de la fratii Lumiere si pana astazi 🙂
      Si eu sunt in publicul tinta al astora. La farmacie ma duc destul de des. Cumpar si detergenti (de rufe, de vase, de podele, faiante). S-ar putea sa cumpar mai multi detergenti decat o casnica trecuta de prima tinerete.

    • Nu, tu nu esti in publicul tinta a lui Catena.
      Din punct de vedere statistic, un barbat la 26 de ani, in floarea tineretii lui, nu are cum sa fie in targetul unei farmacii.
      Persoanele de varsta a treia, cu tot felul de probleme medicale inventate sau veridice, pentru care mersul la farmacie a devenit un stil de viata, da, ele sunt cele carora eu m-as adresa, daca as fi o farmacie…

      La fel stau lucrurile si cu detergentii.
      Tu, barbat la 26 de ani, nu ai cum sa fii in targetul producatorilor de Bonux Prima sau Lenor. In societatea noastra, ca ne place sau nu, majoritatea dintre cei care sunt responsabili cu sarcini gen spalat si calcat intr-o familie, sunt femei. Si cu cat mai inaintate sunt in varsta, cu atat mai devotate devin sarcinilor lor…

  2. Frate, deci credeam că reclama aia cu poze de fotbaliști de pe blogul lui zoso este proastă :))))) Văzând asta acum, mi s-a mai confirmat încă o dată că ÎNTOTDEAUNA este loc de mai ¨bine¨ :))))))))

    Este absolut cretină!

    Reply
  3. Reclama la “Pepsi Cola” de acum douaj’ de ani cu “nu ma inebuni, Nea Nicu” bate la curu’ gol cacatul asta de clip.
    Dar per ansamblu parerea mea despre reclamele “made in ro” este una buna. In ton cu restul lumii sa zic asa. Ceeq ce vedem noi pe YT la “best off” sunt cazuri izolate, cu un “boom” ce trece uneori granita de reclama (vezi mania cu reclama aia de la Passat cu Darth Vader) sau reclamele la unele marci de bere germane (aka Bud). Asta e un clip facut de amatori la o consignatie de cartier, iti dai seama macar dupa sonor si calitatea video).

    Reply
  4. eu una nu reusesc nici acum sa-mi scot din minte cuvintele “always Coca Cola” plus muzica de rigoare, cand rostesti cele 2 cuvintele (3) parca n-are farmec daca nu le spui cantand. evident marca de bautura mentionata este totusi prea mult pt a compara tentativa de reclama de mai sus .
    totusi parca invatatoarea a zis ca se pregatesc de dictare, atunci de ce puii mei mentioneaza semnele de punctuatie???
    nu asta e scopul unei dictari sa inveti cand sa pui virgula si cand sa pui punct? doar nu e caligrafie sau ortografie e dictare ,scris corect dupa ce vorbeste tanti invatatoare. poate totusi ma insel dar am o memorie destul de buna si inca imi amintesc ca desi eram jalnica la caligrafie la ortografie si dictare nu ma batea nimeni in clasa.revenind ,reclame bune n-am mai vazut de un car de ani, macar una care sa-mi ramana in minte mai mult timp decat secundele in care se desfasoara, nici macar la Coca Cola, asa ca, ori avem “talentati” slabi ori n-avem deloc…talentati, ci doar departamente de marketing lipsite de idei si viziune ,e valabil in foarte multe domenii de activitate din nefericire.

    Reply

Leave a Comment.