Tot m-am smiorcăit AICI de jegoşenia CFR-ului, mai ceva ca o fată mare într-un dormitor de eunuci.
Astăzi, am luat atitudine şi am schimbat firma. Da, uneori există alternativă la mizeria Căilor Furate Române. Se numeşte Regiotrans şi mi-a cerut 24 de lei pentru un bilet Bucureşti – Braşov.
La preţul ăsta mă aşteptam să împing singur vagonul. Totuşi, nu. Trenul arată ca o păpuşică din Thomas the Tank Engine. Sau ca tractoraşul scundac şi lunguieţ care transportă orăşenii către ştranduri. Dar este curat, surprinzător de spaţios, are câte o priză pentru fiecare loc, aer condiţionat Funcţional! şi WiFi. Servicii care există într-un univers paralel cu obtuzitatea gloabelor ceferiste. Şi când zic “gloabe” mă refer strict la cei care au jefuit gospodărit CFR-ul în ultimii 26 de ani, nu la banalii angajaţi.
Un drum plăcut, liniştit; puteai să sari din vagon, să culegi câteva conuri de brad şi să-l prinzi din urmă. Puteai face orice în cele 5(cinci) ore. Apropo, absurdele restricţii de viteză, de care ar fi râs şi Watt, sunt din cauza terenului şi a liniilor. Săracele locomotive nu au vină.
Aşa arată o fotografie corectă făcută de mine cu un telefon incorect. Gara din Ploieşti:
Odată ajunşi în Braşov, nu vă plictisiţi. Metropola este doldora de atracţii turistice Internaţionale! ca Piaţa Sfatului, Biserica Neagră, Strada Sforii sau Dodo Pizza.
Eu am preferat să mă joc puţin cu un Bell 407.
Am glumit. De fapt a fost invers: el s-a jucat cu mine. Acest elicopter, un miracol tehnologic, este american. Deci pe invers. Rotorul se învârte invers, de unde şi palonierele (pedalele alea cum aveau maşinile de cusut) funcţionează invers. Doar americanii au anomalia asta. Destul de incomod atunci când te bazezi pe nişte automatisme prăfuite şi ruginite – “Las de pas şi îmi pleacă singur piciorul, din reflex!” nu mai este motiv de laudă, ci de mare ruşine la aterizare. Până te convingi că stângul a devenit dreptul, te dai deja în stambă cu nişte drifturi cum n-a văzut Sikorsky.
Voi cum aţi petrecut sabatul?
Le foloseam serviciile de ceva vreme, tot pe aceeasi ruta. La fel, multumit de raportul calitate/pret. La un moment dat aveau un tren direct spre Slanic Prahova, pe care cred insa ca l-au scos 🙁
Au conditii mai bune decat CFR si pret la jumate. Cu toate astea, inca nu se dezvolta. Au o singura casa de bilete in care stau inghesuite trei veterane trupeșe.
Depinde si cat platesc pentru a utiliza sinele, de unde au luat locomotivele. E posibil sa aiba costuri de exploatare foarte mici si asta nu neaparat din motivele corecte => dezvoltarea relativ slaba.