Tocmai ce am primit cadou un Playboy, ediția mai 1975:
Are 188 de pagini, majoritatea spațiului fiind alocat textului. Articole, interviuri, caricaturi, câteva sfârcuri, mult păr și reclame. Playboy-ul anului 1975 avea mai mult text decât toată presa tipărită în România anului 2018.
Iar reclamele se adresau bărbaților, nu demoazelelor cu testicule lustruite. Țigări, whisky și mașini!
Bun. Și ceva despre bucătăreală. Indiferent de an, de epocă, bărbații au fost Bucătari, nu locuitori ai bucătăriei.
Mâncarea bună te face om – Omul face mâncarea bună.
Atât despre nutriție și “healthy living”. Bărbatul anului 1975 era interesat de Benson & Hedges nu de Johnson’s Baby. Mirosea masculin de la Tabac Original – Eau de Cologne. Bea Ballantines, nu Ciuc Radler. Și se visa într-o Lancia Beta, într-un Renault 15 sau un Ford Capri II.
Alte reclame: Aparat foto Minolta XE-1 (35mm SLR), American Pioneer Bourbon, Old Red Fox Bourbon, un casetofon Philips și motociclete BMW.
Femeile aveau altă alură, eleganță, poziție. Și mai mult păr pe corp decât mine. Nu știu ce a frecat curentul feminist în ultimii 40 de ani, dar femeia anului 1975 exprima forță, autoritate, respect. Uitați-vă la frivolitatea pictorialelor din Playboy-ul epocii noastre. Mai că-ți vine să le pui niște ruj în obraji, să le pictezi mustăți, o bulină neagră în vârful nasului, și să țopăie printre piticii de grădină.
Cât despre bărbați… Avem fotografii, presă, filme, cărți, muzică din perioada interbelică – Vestimentația și preocupările bărbatului 1935. Facem un salt de 40 de ani și descoperim bărbatul 1975. Mai cizelat, mai informat, mai tehnic. Dar seamănă.
Și încă un salt peste 40 de ani: Bărbatul contemporan. Was ist das?!
Pare că cineva se chinuie la un tablou, de câteva milenii. Iar acum, spre final, a vărsat toate acuarelele peste planșă.