CFR-ul adormit

Nu că aș avea ceva împotriva aerului vintage sau că nu mi-ar conveni aerul austriac și tapițeria brodată, dar parcă totuși aș prefera altceva. Mai ales că e vorba de un tren important, principal să-i spunem, de traversează țara de la nord la sud și mai ales că suntem în 2015.

Adică nu vreau neapărat să facă 600 de km în 3 ore, dar parcă nici în 10 nu e tocmai ok. Iar ăsta e vagon de dormit, adică cea mai cu moț chestie pe care ți-o poate oferi trenul respectiv. Ăla principal, de leagă nordul de sud, nu orice mocăniță dintre 2 sate.

Am mai mers și pe la europeni mai breji decât noi cu trenuri care nu erau chiar strălucitoare și mai lăsau ceva aer prin balamalele scărțăitoare ale ușilor. Da alea erau trenuri de cătun, nu din astea serioase. Și nici măcar alea nu erau mai bătrâne decât mine.

Seninătatea cu care mă anunță nașul că treaba are peste 30 de ani și că îmi bag laptopul în priză pe riscul meu, că pe vremea curentului ăla nu erau laptopuri și alte drăcii din astea ci doar aparate de ras, este pur și simplu uluitoare.

Cât de mult s-a putut fura și în ce hal a fost condus CFR-ul dacă, dintr-o poziție de monopol, a ajuns să aibă la categoria lux compartimente de 30 de ani și prize bune doar pentru lame cu motor?

De asta îmi crește inima când mai aud de cîte un tren privat și sper ca-n vreo 10 ani să avem și noi, dacă nu infrastructură feroviară decentă, măcar niște vagoane din mileniul ăsta.

Vlad B Popa

Scriitor. Cautator de povesti si povestitor prin scris, fotografie si film. Licentiat în drept constitutional.

Carti publicate: Regele pribeag si batrânele umbre, Cameleon-Baza , Povestiri de sub papuc, Dracula’s Kitchen, Tati

Facebook personal

Pagina fb de autor

website de autor

10 Comments

  1. Baga in priza cu incredere, am folosit si eu si nu e problema. Nasu’ are impresia ca poa’ sa se intample sa vina curent direct de la firul din care e alimentat trenul de o zice ca nu recomanda. 220V aveau aceeasi valoare si acu 30 de ani si nu cred ca oscileaza asa grav:))

    Trenul spre Timisoara mi s-a parut super decent, avea masuta pentru laptop,priza la indemana, scaune ok si arata “occidental”

    Reply
    • …si mai mult ca sigur ca laptopul ala are un alimentator …in cel mai rau caz se prajeste ala…cel puin teoretic 🙂

    • Nicio problemă. Ştiu un mecanic, spui când şi te plimbă cât vrei pe ruta Timişoara-Jimbolia, pe locomotivă chiar. În condiţii exact ca acum 30 de ani. :)) N-o să simţi nicio diferenţă.

    • hary, gresit. tie ti-e dor de senzatia de acum 30 de ani…nu de mersul cu trenul. din pacate, senzatia aia e pierduta pe vecie:(

  2. Pai daca esti boier si mergi la vagon de dormit :))
    Nu mai merge cu sacul la pomul laudat. Eu am ales varianta inferioara, si anume “cuşetă”, iar condiţiile au fost excepţi..fanta..minu..okeiş. Mi-am băgat liniştit laptopul în priză, am avut pernă şi pilotă. Am avut lenjerie semicurată. Na, m-am simtit ca acasa.

    Reply
    • Ce boieeeeri…eu am avut bilet la clasa a doua mereu…nu as putea sta la cuseta sau sa dorm in paturi suprapuse, nu mai zic ca la ce sforaiala am nu o sa doarma nimeni:))

  3. Ca să adaug niște mici experiențe – a durat 3 ore până s-a încălzit iar baia/buda tot de 30 de ani era… cu vopseaua originală pe unde nu o roseseră jeturile pasagerilor.

    Reply

Leave a Comment.