Când îți construiești o campanie cu nume e la mintea cocoșului că numele pe care le alegi trebuie să-ți aducă un plus de imagine și e la fel de evident că pe lângă asta, cei selectați trebuie să reprezinte, să sugereze spiritul din spatele mesajului, să se potrivească cu textul, conceptul și contextul reclamei.
Mă uit la campania Coca-cola și-l văd pe Chiriță și culmea, culmilor pe nimeni altul decât marele Dodel. Cum să-i pui pe ăștia să joace rolul de modele, de sportivi legendari și împliniți, de lideri, de atleți cu performanțe extraordinare?
Nici palmares, nici imagine, nici simpatie din partea publicului, nici nimic. De unde și până unde a putut gafa agenția în halul ăsta, trebuiau să iasă la număr și au fost în criză de timp?
Pana mea le ieșea de zece ori mai bine dacă înlocuiau spoturile cu acești giganți ai terenului cu niște copii neica-nimeni care visează să ajungă sus și-i trimiteau pe campionii adevărați din celelalte clipuri să-i încurajeze.
Pentru mine inexplicabil – nu-mi vine să cred că și la nivelul ăsta se lucrează pe pișcoturi, pe cine știu eu și așa mai departe… că altă explicație nu am pentru prezența ăstora în campanie.
sursa poza
Vlad B PopaScriitor. Cautator de povesti si povestitor prin scris, fotografie si film. Licentiat în drept constitutional. Carti publicate: Regele pribeag si batrânele umbre, Cameleon-Baza , Povestiri de sub papuc, Dracula’s Kitchen, Tati |
---|
Eu inteleg altfel reclama.
Un om simplu din popor, care prin munca si perseverenta a reusit sa-si indeplineasca visul. Nu este un mare star, ci un fotbalist care a venit de jos de tot si a reusit sa faca ceva cu viata lui.
A ajuns sa joace la cea mai buna echipa din Romania si in echipa nationala.
E un mesaj foarte bun. Si credibil. Si aproape de oameni.
In mod cert insa Dodel si-a imbunatatit imaginea dupa acest clip:))
Pentru Dodel da, fara discutie, e o mutare buna – pentru Coca-Cola insa e exact invers, iar reactiile pe care le-am vazut pe online arata proportia gafei…
Vlad,
Eu nu cred ca e o scapare, sau o gafa, ci un clip chiar reusit.
In mod evident nu s-a urmarit asocierea brandului Coca Cola, cu un super erou, atlet, fotbalist, muzician, actor etc… pentru a transmite un mesaj de tip valoare, clasa, rafinament, perfectiune: bea coca cola si vei fi la fel.
Clipul acesta indeamna oamenii sa se uite la campionatul mondial de fotbal si sa bea Coca Cola!
Cred ca esti de-acord cu mine ca majoritatea barbatilor iubitori de fotbal, beau bere cand se uita la fotbal. Nicidecum Coca Cola. Si atunci cui se adreseaza clipul? Evident, celor care nu au varsta legala de a bea alcool, adica copiilor in primul rand.
Acesta este segmentul de piata vizat de Coca Cola, cu aceasta reclama: copiii intre 10 si 16 ani, cu venituri foarte mici.
Iar povestea este urmatoarea:
“Nu conteaza de unde esti / Sau ce greutati intampini /Atat timp cat pui pasiune / Sportul e pentru toata lumea !”
In traducere libera:
Nu conteaza cat de sarac esti, atata timp cat iti doresti, Coca Cola e pentru toata lumea!
Te intreb, care alt fotbalist roman (pentru ca trebuie sa fie un forbalist) s-ar fi potrivit mai bine pentru a transmite un asemenea mesaj?
In afara de Banel, care probabil ca ar fi fost mai potrivit decat Dodel, dar care a disparut de mult din peisajul roman de fotbal si pe care copiii nu-l mai cunosc!
Vorbim de fotbalisti autohtoni, de jucatori care vin de jos de tot, care au reusit sa joace la o echipa de fotbal mare din Romania si chiar in nationala Romaniei.
si uite dovada, inca un clip, cu Giani Kirita…:
https://www.youtube.com/watch?v=O93Kj-OxULk
lamurit?