Digi24 este profi

digiDe vreo două zile am început să mă uit la televizor. Timp suficient pentru a mă plictisi până la dezgust de încă un mit: Vai, ce profesionişti şi deontologi sunt ăia de la Digi24! Daaa, cei mai moţaţi dintre moţaţi. Au audienţe subunitare pentru că nu e românul suficient de spălat să le înţeleagă deontologia.

Mă uitam azi la ştiri. Pe Digi24, ca un connaisseur al presei quality, desigur. Nimic nou în lista ştirilor, aceleaşi subiecte de ieri. Aceleaşi imagini, analize şi speculaţii pe care le-am văzut peste tot în spaţiul public. Când deodată, aruncat ca nuca în perete, fără absolut nici o legătură cu nimic, un mini-reportaj despre cumpărăturilor românilor.

Construit foarte atent şi manipulator, cu grafice, cifre şi afirmaţii pompoase emise de experţi. Ideea de bază era că europenii ăia buni, vesticii, aleg în proporţie de peste 50% produsele magazinului în care intră. De exemplu, dacă întră în magazinul Ciclop, preferă prezervativele Ciclop. Dacă întră în magazinul Veveriţa, preferă tampoanele Veveriţa. În fine, aţi prins ideea.

De ce fac asta europenii vestici şi buni? Pentru că, deşi câştigă “de până la 13 ori mai mult decât românii” (citatul le aparţine deontologilor manipulatori de la stirile Digi), ei sunt chibzuiţi, dom’le. Sunt calculaţi şi civilizaţi. Nu ca românaşul meltean, care după ce că-i sărac, mai e şi prost. Daaa, românul nostru alege produsele magazinului doar în proporţie de 30%. Care produse SUNT MAI IEFTINE şi cel puţin la fel de bune, dar na… când e omul necivilizat, ce să-i faci?

Şi după ce au defilat cu grafice, cifre, experţi şi comparaţii între vesticul bun şi românul necioplit, au trecut la exemple. De fapt, un singur exemplu. Motivul pentru care au scremut toată elucubraţia. Au prezentat filmări realizate într-un magazin Profi. Interviu cu o băbuţă, iar în plan îndepărtat multe produse Proxi în rafturi.

Urmează un cadru mai strâns pe raftul cu ulei Proxi şi finalul apoteotic: O mână care aşază delicat uleiul Proxi în căruciorul de cumpărături. Asta s-a întâmplat la ştiri. Între Udrea şi Iohannis. Nu a fost prezentată ca reclamă, nu a apărut vreun P roşu pe ecran, nimic. A fost un reportaj prezentat ca adevăr absolut, fără un scop comercial declarat.

Aştept să mai invitaţi la Digi diverşi scrupuloşi care să blameze votul “asistaţilor”. Să ne explice doct cum nu e bine să ne vindem pentru zahăr şi ulei.

PS: În urmă cu mai multe luni, Digi24 a prezentat o filmare de pe malul lacului Siutghiol. Erau nişte cetăţeni care se presupune că strigau la cei prăbuşiţi cu elicopterul în lac. Imaginile au fost prezentate ca AUTENTICE. Ulterior, mai multe voci au contestat veridicitatea filmării şi au cerut celor de la Digi să prezinte sursa. De unde au materialul?

În deontologia lor legendară, cei de la Digi au tras cortina peste subiect.

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş

2 Comments

  1. Trebuie sa recunosc ca stirile DIGI 24 nu mai se deosebesc nicicum de cele de la Pro TV sau B1 sau A3. Ma irita la culme superficialitatea stirilor si modul in care sunt prezentate.

    Ma pot uita doar la Jurnalul de Seara cu Prelipceanu si invitatii sai (ex. de la 21.30 cu Hurezeanu).
    In rest imi plac foarte mult reportajele ancheta de la Digi 24. Ma rog nu toate sunt senzationale, dar majoritatea. Dar si alte emisiuni frumoase, cum ar fi Digipedia sau pasaport diplomatic sunt pe placul meu.

    Reply
  2. Ca om care a fost invadat de televiziune odata cu achizitionarea unui LED TV ceva mai mare, sustin la randu-mi ca Digi24 este peste celelalte televiziuni de stiri. Profesionalism? Mai e pana acolo. Din pacate, nivelul din Romania este foarte scazut, iar concurenta nici nu le da prea mari batai de cap.

    Cu tot respectul pentru elocventa lui, Emil Hurezeanu ar trebui sa primeasca mult mai putin spatiu decat primeste.

    Audientele lor sunt maricele, cel putin daca iei in considerare si traficul online pe fiecare stire. Problema cu “audientele subunitare” e destul de veche si este legata de modul dubios in care se masoara audienta in Romania (vezi scandalul care-i are in centru pe cei de la Kantar Media).

    Reply

Leave a Comment.