În cadrul conferinței MediaFax Talks about Brewing and Hospitality, care a avut loc marți 19.11.2013, subiectul principal a fost creșterea fiscalității în industria berii, creștere ce afectează consumul. Efectul fiscalităţii crescute a fost scăderea consumului de bere cu 8% faţă de aceeași perioadă a anului 2012. Cei mai importanți producători de bere și-au propus prin această conferință să demonstreze că industria din care fac parte are un rol foarte important în creșterea economiei naționale. Fiecare angajat din industria berii asigură în acest moment 8 locuri de muncă în industria ospitalităţii. Industria berii este strâns legată și de alte sectoare, cum ar fi HoReCa, prin care se vinde 28% din cantitatea totală de bere produsa în România. Procentul este în scădere de la 35% în anii trecuți.
Continue reading
Noul Ursus Shrek
Marţi m-am trezit cu noaptea-n cap, să ajung la o conferinţă Mediafax despre bere. Nu m-au invitat organizatorii, dar am fost curios cum arată JW Marriott Bucharest Grand Hotel pe dinăuntru. Oricum am ajuns mult prea târziu pentru a prinde conferinţa (a început la ora 9 DIMINEAŢA!). Dar măcar am căpătat câteva beri de la cei prezenţi.
Şi azi am desfăcut-o pe prima. Un Ursus normal, într-o doză normală. Cel puţin aşa am crezut în naivitatea mea…
Continue reading
Chevron tace şi face
Mai ţineţi minte scandalul de la Pungeşti de luna trecută? Mai mulţi vasluieni s-au unit într-un veritabil lanţ uman pentru a împiedica explorarea gazelor de şist din zonă. Cei de la Chevron sunt cu un pas în urma RMGC, adică la nivel de explorare. Momentan sunt doar curioşi. Vor să vadă dacă avem gaze. Presupun ca urmează exploatarea în cazul unei explorări de succes. Este puţin probabil discursul „Da, aveţi gaze. Bravo! Să le stăpâniţi sănătoşi! Noi ne strângem acum jucăriile şi mergem să explorăm pinguinul african”
Continue reading
Control la domiciliu
Fiscul pune biciul pe cetăţeni:
“Pe timpul desfăşurării verificării fiscale aveţi următoarele obligaţii:
1. Obligaţia de prezentare la locul, data şi ora precizată în avizul de verificare
Acţiunea de verificare fiscală se desfăşoară, de regulă, la sediul organului fiscal. În acest scop, veţi fi înştiinţat prin avizul de verificare despre data, locul şi persoana de contact la care să vă prezentaţi.
2. Obligaţia de a furniza informaţii
Dumneavoastră sau altă persoană împuternicită de dumneavoastră aveţi obligaţia să furnizaţi organului fiscal informaţiile necesare pentru determinarea stării de fapt fiscale.
3. Obligaţia de a prezenta înscrisuri
În vederea stabilirii stării de fapt fiscale, aveţi obligaţia să puneţi la dispoziţia organului fiscal registre, evidenţe, documente de afaceri şi orice alte înscrisuri relevante pentru clarificarea stării de fapt fiscale.
4. Obligaţia de a permite efectuarea cercetărilor la faţa locului
Indiferent de locul unde se desfăşoară verificarea fiscală, aveţi obligaţia de a permite funcţionarilor împuterniciţi de organul fiscal să efectueze o cercetare la faţa locului, precum şi experţilor folosiţi pentru această acţiune, intrarea acestora pe terenuri, în încăperi şi în orice alte incinte, în măsura în care acest lucru este necesar pentru a face constatări în interes fiscal. Continue reading
E furt sau nu e?
La articolul de aici am avut un comentariu în care mi se vorbea de furtul masiv al copacilor din pădure, plus somația să nu spun că nu e furt că se știe cum se primesc aprobările pentru tăiere…
Să facem puțină lumină peste problemă:
Când e vorba de pădurea omului nu, nu e furt, nu are cum să fie furt pentru că e a lui și dacă e a lui nu are cum să se deposedeze de proprietate singur. Nu e legal, nu e corect, nu e logic, e o mizerie cruntă dar nu e furt. Continue reading
Almost human – serial nou sf
O apariție nouă pentru amatorii genului sf de acțiune, ba chiar și polițist. Mie mi-a plăcut primul episod, are o atmosferă și o construcție mai serioasă decât mă așteptam. Cred că o să fie un serial mai puțin ușurel decât multe dintre sf-urile ultimului timp dacă merge pe aceeași linie începută în pilot – să spunem ceva ca stil între Blade Runner și polițistele lui Asimov. Continue reading
Să ne uităm la filme românești – Gratis
Sunt departe de a fi un fan al cinematografiei românești contemporane deși sunt vreo câteva filme la care m-am uitat cu plăcere (Filantropica, Nunta mută, Eu când vreau să fluier, fluier – ăsta ultimul exclusiv din cauza unei prestații actoricești care a suplinit lipsa de orice altceva). Și ca mine sunt mulți.
Filmul românesc nu se face pentru public ci pentru jurii și festivaluri și de asta succesul la casă este fix nul. Când o cinematografie trăiește doar din fonduri culturale și scoate pe bandă numai filme-experiment, de buget mic și cu o tehnică de filmare artistică (în traducere ieftină), fără să mai aibă contacte cu iubitorii de film din sala de cinema, aia nu mai e o industrie reală ci un balon de săpun. Continue reading
Project Nim
Care este granița dintre ce merită să facem pentru progresul științei și cruzime? Proiectul Nim este una dintre cele mai revoltătoare inițiative care pune întrebarea asta.
Evoluția medicinei este strâns legată de experimentul pe animale/oameni și așa a fost întotdeauna. Nu e cazul să ne ascundem după deget, pentru pastilele pe care le băgăm în noi cu tona au murit milioane de iepurași pufoși iar eu nu am nicio problemă să accept asta. E o realitate la fel de palpabilă ca și alte violuri asupra naturii pe care specia din care facem parte le-a executat cu succes în numele dezvoltării științei și tehnologiei. Continue reading
Hai cu mine!
A venit dimineaţa de luni şi vă ia de jos cu lehamite şi dor de ducă? Biroul e mic, liftul defect, cafeua prea rece? Colega şi-a luat iar brânză şi slană la pachet? Mirose a peşte? Şi-o fi făcut şeful pe grătar o hamsie. E ocupat cu bere, cu pedichiuri, cu facebook. Nici nu ştie de tine. Lasă-l în hamsia lui şi vino cu mine!
Continue reading
Departamentul de marketing de la RMGC este incompetent
Mai ţineţi minte ce s-a întâmplat cu aproximativ o lună în urmă? CNA-ul a interzis reclamele televizate ale celor de la RMGC. Pe motiv că „reclamele induc publicul în eroare”. Da, aşa a fost. Reclamele erau prezentate sub forma unor informaţii veridice, a unor păreri sincere, exprimate de oameni simpli. Doar că nu aveau un scop comercial declarat şi se scurgea falsitatea prin ecran când tricota ţaţa Sanda botoşei.
CNA-ul a lăsat totuşi loc de bună ziua şi i-a trimis pe piariştii, advertaiziştii şi marchetiştii montani la muncă. Din nou.
Continue reading