Avionul Boeing 777 – Malaysia Airlines a fost doborât de o rachetă în estul Ucrainei. Au murit toate cele 298 de persoane de la bord, plus eventuale victime aflate la sol. Încă nu s-a stabilit oficial cine şi de ce a lansat racheta, există doar foarte multe speculaţii.
Momentan nu avem o părere edificatoare exprimată de consacratul specialist Lucian Mîndruţă, acest miez al aviaţiei române, genial pilot de Zlin, pe soare şi fără vânt.
În lipsa autorităţii naţionale în domeniu, recte God Mîndruţă All-knowing, voi lansa propria ipoteză, amintind tragedia iraniană din anul 1988:
“Zborul Iran Air 655 lega capitala Teheran de Dubai, cu escală în portul iranian Bandar Abbas. Pe data de 3 iulie 1988 zborul a fost efectuat de un aparat Airbus A300 pilotat de căpitanul iranian Mohsen Rezaian. Aparatul s-a ridicat de pe aeroportul din Bandar Abbas la ora locală 10:17, cu o întârziere de 27 de minute și avea 28 de minute de zburat până la destinație în Emiratele Arabe Unite. După decolare, avionul s-a încadrat pe coridorul aerian comercial Amber 59, o linie directă între Bandar Abbas și Dubai.
În aceeași dimineață căpitanul american William C. Roger comanda nava militară americană USS Vincennes care intra în Golful Persic și trecuse de Strâmtoarea Hormuz. Nava militară americană se afla în apele teritoriale ale Iranului când a ”confundat” aparatul Airbus A300 cu un aparat de luptă iranian F-14 Tomcat” (iranul.ro)
Da, avionul de pasageri A300 a fost confundat cu un F-14, un aparat de zbor mult mai mic. Aviaţia este un domeniu în care progresul tehnologic apare lent, deci să nu vă imaginaţi anul 1988 ca pe o perioadă romantică. Tehnologia folosită în aviaţie în urmă cu 26 de ani nu este mult diferită de cea folosită astăzi.
Continue reading