Sfânta împărtăşanie şi preafericitul herpes

ImpartasanieÎn tradiţionala pastorală de Paşte, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, ÎPS Pimen Suceveanul, are mai multe de comentat despre programa şcolară. Preasfinţenia sa nu este de acord cu materia numită “Educaţia pentru sănătate”. Conform atotpurităţii sale, copiii primesc învăţături nesănătoase, materia respectivă încurajând păcatul desfrânării.

M-am tot gândit: Oare ce-o mai fi în neregulă şi cu Pimen Suceveanul ăsta? De ce nu vrea să înveţe elevii despre pericolul consumului de alcool, pericolul fumatului, cum se pune un prezervativ şi cum se perie corect dinţii?

L-aş fi suspectat de primitivism şi înapoiere mintală, dar nu este cazul. Vorbim totuşi despre descurcărețul Pimen, cel care a dat cu ciocul la Secu o viaţă întreagă, sub numele de Sidorovici. Emancipatul Pimen, cel care a călătorit în lume de la Moscova la Jerusalim la Washington. De unde a mai dat puţin cu ciocul şi pe la DIE. Adaptatul Pimen, cel care a revendicat, fără succes, 192 de mii de hectare de pădure.

Şi atunci, de unde împilarea Educaţiei pentru sănătate?
Iar a doua întrebare, de unde insistenţa neţărmuită a BOR de a-l ţine în braţe pe un turnător dovedit?
Tot în pastorala de Paşte, arhiepiscopul Pimen afirmă:

“Ne bucurăm de faptul că astăzi, tot mai multe mame vin cu copiii la Împărtăşanie. Ele sunt datoare să facă aceasta şi după ce copiii lor merg la grădiniţă şi apoi la şcoală. Adevărata mamă, ne spune Sfântul Ioan Gură de Aur, nu este cea care doar naşte copii, ci cea care îi şi educă şi îi creşte în duhul învăţăturii şi moralei dreptei credinţe creştine.”

Copil fiind, am trecut şi eu prin câteva sfinte împărtăşanii. Ştiu care este procedura. Se stă la o coadă de zeci, poate chiar sute de persoane. Şi fiecare primeşte vin într-o linguriţă. Aceeaşi linguriţă plimbată şi mestecată prin zeci, sute de guri, în decurs de câteva minute. E la fel cum te-ai pupa franţuzeşte cu tot satul, în special cu persoanele trecute de prima şi a doua tinereţe.

Oare după câteva ore de “Educaţie pentru sănătate”, credincioşii copii nu vor strâmba din nas atunci când cuvioasele mame îi duc la ceremonia schimbului de salivă? Eu zic că o vor apuca pe drumul pierzaniei, se vor îndepărta de cele sfinte. Sau, şi mai grav, BOR va trebui să arunce bani pe linguriţe de unică folosinţă. Ăla într-adevăr ar fi un mare păcat!

Până la urmă, ce atâta Educaţie pentru sănătate, bre? Nu a zis însuşi Gură de Aur că trebuie să educăm copiii în “duhul învăţăturii şi moralei dreptei credinţe creştine”? Oricum nu va face sex. La ce folos să îi povestim despre boli venerice, prezervative şi alte invenţii drăceşti? Copilul, corect educat de duhul învăţăturii şi moralei creştine, nu va şti ce este sexul. Va descoperi doar dragostea, târziu în viaţă, după sfânta taină a căsătoriei.

Eros, Eros, laba sabachthani?

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş

4 Comments

  1. “Dar, vedeti, Hristos a lasat acest mod de a se uni cu oamenii sub forma painii si a vinului. Si El a zis asa: “Luati, mancati, acesta este Trupul Meu” (Matei 26, 26), nu a zis ca acea paine simbolizeaza trupul Sau sau ca El e prezent spiritual in acea paine etc. A zis foarte direct si foarte clar pentru toata lumea: “Acesta este Trupul Meu” si “Acesta este Sangele Meu” (26, 28). Nu-ti mai pune intrebari in toate felurile, caci n-o sa ajungi niciodata la vreun raspuns, ci doar la o deformare a cuvintelor lui Hristos. Este paine la gust, dar in realitate e Hristos. Tu, daca incepi sa faci analize chimice la painea euharistica, inseamna ca nu mai admiti Taina, nu mai admiti credinta.”

    Si spune mai departe asa “Daca toate se explica prin experiente si analize chimice, atunci nu mai are nevoie omul de credinta.”

    IPS Serafim Joanta

    Aceasta este drama credintei crestin-ortodoxe in toata splendoarea ei.
    Intro lume ancorata in “realitate”, TAINA credintei se transforma in paranoia.

    Reply
    • “”Zis-a Domnul pilda aceasta: un om oarecare, plecand departe, si-a chemat slugile si le-a dat pe mana avutia sa. Unuia i-a dat cinci talanti, altuia doi, iar altuia unul, fiecaruia dupa puterea lui, si a plecat. Indata mergand, cel ce luase cinci talanti a lucrat cu ei si a castigat alti cinci talanti. De asemenea, si cel cu doi a castigat alti doi. Iar cel ce luase un talant s-a dus, a sapat o groapa in pamant si a ascuns argintul stapanului sau. Dupa multa vreme a venit si stapanul acelor slugi si a facut socoteala cu ele. Si, apropiindu-se cel care luase cinci talanti, a adus alti cinci talanti, zicand: Doamne, cinci talanti mi-ai dat, iata alti cinci talanti am castigat cu ei. Zis-a lui stapanul: Bine, sluga buna si credincioasa, peste putine ai fost credincioasa, peste multe te voi pune; intra intru bucuria domnului tau. Apropiindu-se si cel cu doi talanti, a zis: Doamne, doi talanti mi-ai dat, iata alti doi talanti am castigat cu ei. Zis-a lui stapanul: Bine, sluga buna si credincioasa, peste putine ai fost credincioasa, peste multe te voi pune; intra intru bucuria domnului tau. Apropiindu-se apoi si cel care primise un talant, a zis: Doamne, te-am stiut ca esti om aspru, care seceri unde n-ai semanat si aduni de unde n-ai imprastiat si, temandu-ma, m-am dus de am ascuns talantul tau in pamant; iata, ai ce este al tau. Si raspunzand, stapanul sau i-a zis: Sluga vicleana si lenesa, stiai ca secer unde n-am semanat si adun de unde n-am imprastiat? Se cuvenea, deci, ca tu sa dai banii Mei schimbatorilor de bani, si eu, venind, as fi luat ce este al meu cu dobanda. Luati, deci, de la el talantul si dati-l celui care are zece talanti. Caci tot celui ce are i se va da si-i va prisosi, iar de la cel ce n-are si ce are i se va lua. Iar pe sluga netrebnica aruncati-o in intunericul cel mai din afara. Acolo va fi plangerea si scrasnirea dintilor. Acestea zicand, a strigat: Cel ce are urechi de auzit, sa auda!“ (Matei 25, 14-30)”

      Talantii din pilda reprezinta talentul, calitatile innascute ale fiecarei persoane. Mesajul este clar: foloseste-ti calitatile pe care le-ai primit! Este un mesaj progresist, indeamna la dezvoltarea personala a individului, la evolutie. Pacat este sa NU cercetezi, nu invers.

      Anumite voci ale ortodoxiei au modificat mesajul dupa bunul plac. Crestinismul a fost intotdeauna o religie progresista, expansionista, dovada fiind dezvoltarea economica, sociala si spirituala a statelor crestine, in comparatie cu restul lumii.
      Anomaliile si atrocitatile aparute de-a lungul timpului au fost tot rezultatul unei rastalmaciri, a unei interpretari facute in interes personal. Adica folosirea religiei ca arma de manipulare si opresiune. Născocirea “crede si nu cerceta” este un astfel de exemplu.

  2. Cercetarea in sens crestin are treaba cu descoperirea lui Dumnezeu. Daca tot ceea ce cercetezi este in armonie cu credinta ta, vei descoperi adevarul. ‎Dar nu orice adevar, ci adevarul credintei tale. 
    In principiu, convingerea ca Dumnezeu exista te va duce spre El. Toate descoperirile pe care le faci iti vor confirma adevarul. Important este insa crezi. ‎

    Nu cerceta daca te indoiesti de credinta ta. Pentru ca te va duce pe cai gresite. 
    Cercetarea stiintifica e o problema pentru crestini, pentru ca nu se bazeaza pe un adevar dat, ci este construit pe scepticism, si se stie ca adevarul ti-l da Dumnezeu, indoiala ti-o infiltreaza diavolul in minte.
    ‎Daca te indoiesti de adevarul credintei, cercetarea in sens crestin devine nonsens.
    ‎,

    Reply

Leave a Comment.