Reclama Rom ciocolata cu lapte – razbunarea e dulce

ROM – Ciocolată cu lapte, TVC from andrei amarfoaie on Vimeo.

Ce frumos bifează reclama asta tot ce trebuie ca să ungă pe suflet poporul…

Muncesc romanii pentru străini? Muncesc.

E drept? Păi nu prea, ce românii-s slugi?

Ia să mai muncească și ei pentru noi.

E romanul isteț? E.

Viral? Pariez că da.

Bravo.

 

PS. Hary, Coca Cola așa nu, Rom așa da. Reclama nu e o chestie pe care să stai să o analizezi, să-i construiești și să-i desfaci logic mesajul, să vezi ce înseamnă pentru tine. Reclama e impact, ce te face să simți în momentul ăla, unde te duce cu gândul când o vezi, fără să trebuiască să stai să despici firul în patru și să ajungi pe final la o concluzie pozitivă… la genul ăla de reclama impactul dorit e dat de idoli, de eroi, nu de oameni de jos care ajung să joace mediocru.

Vlad B Popa

Scriitor. Cautator de povesti si povestitor prin scris, fotografie si film. Licentiat în drept constitutional.

Carti publicate: Cameleon-Baza , Povestiri de sub papuc, Dracula’s Kitchen, Tati

Facebook personal

Pagina fb de autor

website de autor

13 Comments

  1. Vlad,
    Coca Cola = asa da, Ciocolata cu Rom = asa da!

    Legat de despicatul firului in patru:
    Tu ai scris un articol in care ai sustinut cu argumente ca reclama Coca Cola e foarte proasta, eu am contra-argumentat ca dimpotriva, e foarte ok.
    Doar ca eu am adus argumente mai putin superficiale decat tine…:))

    Reply
    • da, exact – după cum am spus – reclamă impact de moment/superficial, argumentele mele țin exact de zona asta

      ale tale mai adanci, analitice și muncite duc discuția unde reclama nu ar trebui să ajungă :).

  2. Vlad,
    frumoasa diversiune…:))

    Analiza nu este nevoie pentru a intelege o reclama, ci pentru a putea argumenta pro sau contra eficientei ei.
    Iar eficienta din perspectiva campaniei se masoara tinand cont de scop, public tinta, poveste si mesaj transmis.

    In explicatiile date de mine, am identificat
    – scopul campaniei = prezenta Coca Cola in mintea consumatorului, in perioada campionatului mondial de fotbal!!!

    – publicul tinta vizat = copii intre 10 si 16 ani si parintii lor (care pe langa bere, ar trebui sa cumpere si ceva Coca Cola, ca doar e campionatul de fotbal)

    – povestea si mesajul = fotbalisti autohtoni (romani), din campionatul intern si jucatori de nationala, care provin din familii sarace, au reusit sa-si indeplineasca visul. Mesajul: chiar daca esti sarac, poti sa reusesti prin munca si perseverenta!
    Subliminal se urmareste mesajul: chiar daca esti sarac, o Coca Cola tot merita sa-ti cumperi!!!

    Daca tinem cont de aceste lucruri, eu sustin ca reclama este foarte bine realizata, pentru ca reuseste sa transmita ce si-a propus. Pentru copii si microbisti, Giani si Dodel, sunt modele de succes in fotbalul romanesc. Au venit de jos si au reusit sa-si faca o cariera frumoasa!

    Eu personal nu cred ca aceasta campanie se va opri aici, adica la cei doi fotbalisti, Giani si Dodel. Presimt ca o sa mai apara si Ilie Dumitrescu si Hagi in urmatoarele clipuri, care vor fi difuzate mai aproape de inceperea campionatului Mondial de Fotbal. Asta pentru ca consider ca este facuta cu cap. Gandita in detaliu si pusa in scena corespunzator!

    Reply
  3. Îmi pare rău dar nu-ți pot împărtăși entuziasmul față de cretinătatea asta ce se vrea reclamă deșteaptă. Sau m-am cretinizat eu, e și asta o variantă.

    Reply
    • Programatorul lucrează cu cine plătește. De ce nu codează site-uri pentru români dacă e atât de deranjat că lucrează pentru americani? De ce nu face cu 100 de ron site-uri care ar trebui să facă și cartofi prăjiți și se chinuie să lucreze pentru cei ce fac cu adevărat aplicații pe bani? E dăștept, nu? Ce contează că românașii vin cu lista de task-uri și la final se miră că pe lângă ele nu s-au făcut încă de 3 ori mai multe la același preț? Și când vine vorba de plată “nu pot acum” și “mai așteaptă puțin să-mi intre și mie în bancă niște încasări”. Acum se plânge că face soft și primește mii de dolari pe lună, adică e plătit și el la adevărata lui valoare? Vai sărmanul. Hai să facă ceva, să mânce un ROM și să devină MAI ROMÂN.

      Să se poarte ROMÂNEȘTE direct de la aeroport sau de la gară “Hai, șefu, te duc undeva? Te costă ieftin, 250 de ron, dă-te dreacu că ești străin și habar n-ai cât face că te-nvârt pe patru străzi de nu mai știi nici cum te cheamă”.

      Să cumpere ceapa cu 1 RON și s-o vândă dăștept cu 4, că ce naiba? Face efort mental nu glumă. Eventual să scrie pe ceapă și “Țara lui Dracula” și s-o dea la 10 RON că așa faci cu străinii, îi jupoi, dă-i dreacu, că ei au căpșuni și noi n-avem.

      Să pună pe masă turte de bălegar și să le zică tort bio și să mai ia și bani pe ele.

      Ce vinde reclama asta care-mi provoacă doar scârbă și dezgust? Spiritul antreprenorial adevărat românesc zis și hoție pe față. Unde e românul ăla care te omenește cu palincă și pâine albă scoasă din cuptior? A murit, dă-l dreacu, că nu știa să mânce ciocolată ROM, nu era destul de ROMÂN, nu era destul de ROMÂN al zilelor noastre. Nu era băiat dăștept, era o fosilă.

      Dar mă-ntreb eu, neamțul… el, sărmanul, neamțul ăla corect ce dacă trece pe bon 19.98 de mărci nu-ți ia 20.00… la el ar prinde reclama asta? Sau ar prinde reclama asta la un om cu bun simț care are și obraz?

      Băi Gigel, dacă numai să furi știi du-te naibii în Spania, culege 3 luni căpșuni și-apoi dă-te șmecher pe uliță cu mașina ta sehaș. Și străinii? Scuipă și pișă-te pe ei DUPĂ ce le iei banii.

    • Gabi,
      scuze, credeam ca ai dat o replica la comentariul meu, in care-i explicam la Vlad de reclama cu Coca Cola…:))

      Legat de ce ai zis, despre reclama la ROM, da, si eu am acelasi sentiment ca si tine. Mesajul este de o mitocanie crunta, greu de suportat si de digerat. Eu sigur nu o sa o cumpar…:))

      Dar sunt deacord cu Vlad, ca este o reclama “vanzatoare”, adica de succes!
      Are toate elementele necesare de a face publicul tinta (clasa muncitoare mai needucata din Romania) sa simpatizeze cu produsul.

  4. Gabi, absolut tot ce zici acolo e pe subiect, iar reclama se bazează exact pe nevoia romanului de a se agata de ceva ce-l face superior strainului fata de care sunt atatea lucruri reale care-l dezavantajeaza crunt.

    Morcovi pentru iepuri cum ar veni.

    Reply
  5. Hary, ce-ți spune ție reclama la Cola e corect dar eu ma îndoiesc profund că-i spune același lucru și targetului de care vorbești.

    Pentru un puști există idolul cool și spalacitul, puștiul nu are un sistem care să-i zică uite un om simplu, prin muncă, a ajuns să joace profesionist. Nope, el ori e magnetizat de un personaj pe care-l vede ca Superman/Batman la un loc ori e complet indiferent.

    Tanase e injurat de suporterii Stelei 95% din timp, iar de restul lumii e luat în râs – lucrurile astea îl fac să nu fie extrem de cool în ochii puștilor – s-ar putea să-și revină când mia pozează cu câte o piți cu sânii pe afară, mai are un plus de capital în ochii lor.

    Chiriță e chiar un nimeni, o figură ștearsă fără nici un moment de glorie. Zero barat pentru targetul de care vorbești.

    Eu nu contrazic reclama la nivel de mesaj, spun doar că mesajul trece pe lângă target. Dacă vine alde Hagi, alde Ilie, se schimbă treaba – dar de ce i-ar mai fi vrut pe Tanase si Chiriță (Kiriță?????) dacă i-ar fi avut pe epici?

    Reply
  6. Revenind la subiect eu personal abia aștept momentul în care un bucovinean se va răzbuna crunt pe minim 20-30 de unguroaice focoase pentru dorința lor de a pune gheara pe Ardeal. Și pentru că eu am propus ideea sper să fiu în primul val de răzbunători.
    Și în al doilea val.
    Și în al treilea val…

    Reply
  7. o fi interesanta reclama la ciocolata Rom dar dupa ce o bagi in gura iti dai seama ce teapa ti-a tras producatorul. Produsul in sine a devenit o mizerie ordinara care beneficieaza de o reclama desteapta. Concluzia pe care o tragi ? Ambalajul primeaza in fata continutului, deci un producator de ciocolata neserios care urmareste exclusiv banii. Inainte era exact pe dos dar probabil ca s-au schimbat patronii, in general strainii vin cu ideiile astea, straini care nu dai doi bani pe consumatorul roman. Primii care au inceput cu mizeriile astea au fost cei de la cofetariile Panipat cu prajituri de plastic.

    Reply

Leave a Comment.