Prostie la nivel înalt

Două cazuri de prostie purulentă manifestată la nivel “top-notch” – din împărăţia corporaţiilor atât de inteligent gândite, încât nimic rău nu se poate întâmpla.
Primul caz şi cel mai strident, cretinii de la United Airlines:

Aşa înţelege o companie care întoarce miliardele cu lopata să îşi facă reclamă. Dacă ar fi scăpat teferi din atrocitatea asta, îi puteam bănui de ticăloşie. Ţinând cont că au pierdut sute de milioane în două zile şi probabil vor mai pierde, singura explicaţie rămâne prostia pură, nevinovată.
Da, atât de proşti sunt angajaţii unei companii “top-notch”. Şi nu mă refer la maimuţoii care şterg podeaua cu un pasager de 69 de ani. Ei sunt special selectaţi sub un anumit nivel de inteligenţă, pentru a executa ordine, fără analize şi comentarii.

Prostia se pogoară de la înălţimi, de la strategi şi manageri, de la minţile creative ale companiei. Pentru că ei au stabilit reguli şi proceduri. Maimuţoii doar execută.

S-a ajuns aici pentru că, la fel ca în cazul altor companii mamut, în circuitele de comandă s-au infiltrat viruşii prostiei. Ce contează câţiva viruşi? Mamutul rezistă.
Să explicăm fiecare pas. Aşa se manifestă viruşii prostiei:

– Din cauza incompetenţei şi a superficialităţii, reprezentanţii United Airlines şi-au dat seama prea târziu că trebuie să transporte un echipaj la destinaţia X.
– Nu este prima dată când li se întâmplă, drept urmare aveau o procedură standard!
– Pasul 3, adăugăm incompetenţei nesimţirea. Procedura sună aproximativ aşa: Dacă, din diferite motive, înainte de decolare avem mai mulţi pasageri decât locuri (?!?), vom trage la sorţi pasagerii care rămân cu buza umflată (la propriu).
– Iar acum intervine ingredientul special: Lăcomia. Pe cât de mare mamutul, atât şi lăcomia. Alegem cea mai ieftină variantă de transport pentru echipaj (avionul nostru). Alegem cea mai ieftină variantă de compensare pentru pasagerii care au tras băţul scurt – Nu cursa de peste o oră, peste două, peste nouă. Nu, neică. Mâine! Ia aşteptaţi voi până mâine. Ce atâta grabă?
– Doza de ghinion care face amestecul perfect: Bătrânelul bătut şi târât de maimuţoii United Airlines este medic. Iar în meseria de medic, mâine este mult prea târziu. Uite de-asta nu a binevoit să îşi părăsească locul pentru care a plătit.

Aşa arată prostia absolută. Felicitări United Airlines! Sper să fiţi îngropaţi în procese şi să vă scadă acţiunile, până ajungeti cu toţii acolo unde meritaţi. Hahalerelor!

***

Al doilea caz este ceva mai lejer, dar apropiat nouă, românilor. Prostia de peste stradă – Magazinul Lidl.
Mare desfătare ce mi-a clocotit papilele toamna trecută; supermarket cu de toate, la două minute de scara blocului. A ţinut minunea pănă la începutul primăverii. Inteligenţii strategi din fruntea Lidl au decis să renunţe la toate coşurile de mână. Chit că vrei să cumperi o ghindă sau un cârd de gâşte congelate, trebuie să iei ditai căruceanul pe roţi. De afară, unde sunt maşinile parcate.

Şi să vezi la orele de vârf tamponări şi ambuteiaje, mai ceva ca între Unirii şi Universitate. Cărucioare care transportă o sticlă de ulei, călare peste alea cu două banane şi patru ouă. Oameni nervoşi înghiontindu-se şi urlând la nevasta din capătul ălalt “Mami! Mami! Aruncă-mi cârnatul. Câr-naaa-tuuul! Aruncă-mi cârnatul, că nu mai ajung!”
“Un’ te bagi domne cu botul căruţului? Nu vezi că am prioritate?!”
“Mami! Maaamiii! Eu nu mai am şanse, nu mai scap. Îţi arunc untul şi brânza. Îţi… auzi acum? Untul şi brânzaaa! Da, da. Du-le tu la casă, salvează-le!”

Am încercat, zău că da! Până am făcut de două ori drum întors, pentru că nu am avut monedă să eliberez căruţul. Hai să fiţi sănătoşi! Găsesc bere şi la chioşc.

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş

5 Comments

  1. “Inteligenţii strategi din fruntea Lidl au decis să renunţe la toate coşurile de mână.” – Lidl e in acelasi grup cu Kaufland (aparent, de-aia au la autogara magazinele bot in bot). Nici acolo nu au cosuri de mana. Strategia e sa cumperi cat mai mult la o singura vizita si e o strategie testata psihologic.

    Nu e o “prostie” sau scapare, e ceva intentionat si testat in prealabil, ceva ce vei gasi si in alt lant german de prestigiu (Aldi), dar si prin zeci de alte magazine care vand in acelasi sistem (discounter supermarket).

    Reply
    • Doar că eu nu vreau să cumpăr porcării multe şi inutile. Merg la cumpărături zilnic şi am nevoie de un coş mic. Noroc că există alte zeci de magazine care nu au achiesat la strategia lor genială :p
      Asta este, o să merg în oricare dintre aceste zeci de magazine.

  2. United… United…
    Nu ştiam de unde să iau numele ăsta. Iată că am găsit. Acum ceva ani, o trupă a avut proasta inspirație de a alege compania asta pentru a efectua un zbor. La destinație au avut neplăcuta surpriză de a-şi găsi o chitară sfărâmată. O să las link-ul ăsta aici.
    https://youtu.be/5YGc4zOqozo
    Un cântec compus de către trupă imediat după aceea ca semn de protest pentru neglijența lucrătorilor de la încărcarea bagajelor.

    Reply
  3. Puteai să spui, Dani, și Prostia la înălțime. Ați văzut coperta revistei americane Time de la începutul lunii care titra pe fond negru “Is the Truth dead?”. Păi în locul său doar minciuna și prostia se pot culcuși rapid, că sunt endemice și, din păcate, nu dor!

    Reply

Leave a Comment.