Pokemon Go, jocul perfect

Sper să nu greşesc când spun că Pokemon Go este cel mai de succes joc din istoria umanităţii. Succesul fiind, bineînţeles, cuantificat în bani.

poke1
poke2

De ce Pokemon Go şi de ce Japonia? Invenţia lui Junichi Masuda are puţin peste două săptămâni. Lansarea – 6 iulie, 2016. În data de 22 iulie, existau deja peste 40 de milioane de jucători.
Nu l-am instalat, nici nu am de gând. Dar am văzut pe telefoanele altora şi bănuiesc reţeta succesului.

Ideile geniale se află întotdeauna sub nasul nostru. Ridicând privirea prea sus, sau focalizând departe în zări, doar ne îndepărtăm de adevăr.
Pokemon Go a privit lumea printr-o prismă leală, sinceră, şi a descoperit geniul simplităţii.

Ne-a luat ceva timp să fim sinceri, să recunoaştem că nu vrem jocuri complicate, nu vrem bătăi de cap, nu vrem o saga presărată cu ghicitori şi pilde. Poate ne plac şi astea, dar rar, în zile ploioase de melancolie şi reflexiune.
În rest, noi vrem să dăm cu degetul într-un Pokemon. Daaa!

Nu este nimic în neregulă cu noi, nu trebuie să ne simţim ruşinaţi. Aceasta este materia spiritului uman: banalitate, leoarcă. Şutând cu mingea într-un animăluţ colorat, ne simţim în largul nostru. Cu asta vrem să ne ocupăm timpii morţi.

Timpii morţi sunt pauzele între scris mail şi plecat la piaţă. Sau între udat florile şi spălat veceul. Sunt indispensabili şi extrem de mulţi, nu putem funcţiona fără, nu putem lipi activităţile zilnice într-un şir compact, fără spaţii.

Pokemon Go nu face altceva decăt să înghită timpii morţi. Durează un minut până fierbe cafeaua? Ok, hai să vedem dacă mi-a apărut vreun Pokemon în frigider! Jucătorul de Pokemon Go este mai fericit, a ajuns să iubească timpii morţi, nu mai strâmbă din nas la perpetua lor apariţie.

Am întrebat mai sus de ce Pokemon go şi de ce Japonia? Uite de-asta. Pentru că oricât de multă plăcere ne-ar provoca o mâncare sofisticată, parcă nu am vrea zilnic acelaşi lucru. Un aliment simplu, pâine de exemplu, intră la fel de bine în fiecare zi.

Filmele de succes sunt stereotipuri, muzicile cu sute de milioane de vizualizări pe youtube au două versuri şi zece cuvinte. Şi cel mai de succes joc din istorie se rezumă la şutatul unei bile într-un animăluţ.

Banalitatea este starea noastră normală. Restul sunt fiţe.

Iar japonezii au înţeles asta cel mai bine. Manifestările lor artistice din ultimii 20 de ani (filme, desene animate, muzică, reality show-uri) sunt o zornăitoare colorată pentru sugari.

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş

3 Comments

Leave a Comment.