Strategii neînţelese

Un subiect care mi s-a părut neinteresant, încă de la început: Roşia Montană. Vin unii să ne exploateze zăcământul şi să facă mulţi bani. Aşa, şi? Ce e nou? Asta se întâmplă din frageda mea pruncie. Incapacitatea de a ne valorifica resurse naturale ne defineşte ca stat.

Subiectul, în ansamblu, mi se pare la fel de neinteresant şi acum. Au început totuşi să îmi trezească interesul anumite aspecte, evenimente adiacente proiectului în sine. Unul dintre ele este campania agresivă din TOATĂ presa ce promovează exploatarea minieră.

Pe orice post tv ai schimba canalul, nu scapi de filmuleţele cu aer tâmp, în care felurite vietăţi de provenienţă troglodită îţi explică despre dezvoltarea economică pe termen lung şi despre viitorul luminos al societăţii exploatatoare de minereuri. Ei sunt rupţi din epoca osiei de lemn şi a motorului economic numit transhumanţă, dar brusc au revelaţii despre strategii macroeconomice. Oare cât au costat toate reclamele astea repetate obsesiv pe TOATE posturile tv româneşti, indiferent de oră?

Mai nou, şi-au facut şi site: darosiamontana. Site pe care poţi comenta doar dacă ţi-ai făcut cont şi apeşi butonul “Eu susţin”. Şi unde aflăm că 70% dintre români susţin crearea de locuri de muncă la Roşia Montană. Hai, serios?! Chiar 70%? Unde sunt? Pe străzi au fost doar reprezentanţii minorităţii de 30%, până acum. A, şi asta cu “proteste plătite” de ONG-uri diabolice, măcăne foarte fals. De ce nu apar în media şi campanii împotriva exploatării? Au dat toţi banii protestatarilor şi nu au mai rămas pentru platforma nurosiamontana, am înteles…

Nu am nimic împotriva strategiei RMGC de a vârî saci de bani în reclame cu iz prostuţ. Banii lor, îi investesc cum poftesc în piaţa liberă numită mass-media românească. Dar care e scopul? De ce vor unii să îşi arunce sacii de bani pentru a înfiripa în raţionamentul colectiv ideea că exploatarea e buna? Se face educaţie civică şi economică a populaţiei, din generozitatea RMGC?

Puţin probabil ca Gigel, “educat” de alt Gigel, susţinător al exploatării la tv, se duce la aprozar şi pe lângă kilogramul de cartofi, cumpără şi juma de kil de acţiuni la Roşia Montană. Sau vor să atragă publicul telespectator în fabuloasa zonă unde sălăsluieşte comoara ce ne va îmbogăţi pe toţi, cu riscuri ecologice zero? E şi asta o idee. Tribune cu sute de mii de locuri în jurul minelor. Ne luăm un suc, un porump şi facem galerie:
“Dorele, dă bre cu picamăru’ ala mai la stânga!” “ Nu aşa, băăă! Huuuo, cine te-a învăţat să dai cu şutul în pepită? “ “Nea, RMCG, scoate-l bre pe Dorel din echipă, ca strică toată exploatarea!” “Săpăm, săpăm, săpăm şi câştigăm!”

Da, trebuie să fie o campanie pentru promovarea Apuseni Arena. Ce alt interes ar avea?

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş

2 Comments

  1. cea mai importanta chestie pentru atragerea unei mase mari de cititori este ca articolele sa fie usor de citit – pentru mine e.

    Reply

Leave a Comment.