Departamentul de marketing de la RMGC este incompetent

00059014_largeMai ţineţi minte ce s-a întâmplat cu aproximativ o lună în urmă? CNA-ul a interzis reclamele televizate ale celor de la RMGC. Pe motiv că „reclamele induc publicul în eroare”. Da, aşa a fost. Reclamele erau prezentate sub forma unor informaţii veridice, a unor păreri sincere, exprimate de oameni simpli. Doar că nu aveau un scop comercial declarat şi se scurgea falsitatea prin ecran când tricota ţaţa Sanda botoşei.
CNA-ul a lăsat totuşi loc de bună ziua şi i-a trimis pe piariştii, advertaiziştii şi marchetiştii montani la muncă. Din nou.

“Propun o decizie de intrare în legalitate şi oprirea campaniei. Nimic nu îi împiedică (pe susţinătorii proiectului de exploatare de la Roşia Montană, n.r.) să vină cu spoturi modificate care să fie în regulă şi care pot fi difuzate” (Laura Georgescu, CNA)

Şi aşa a fost. Toată oastea cea piaristă şi vestită şi-a pus neuron peste neuron şi a venit cu harneală proaspătă. Nu mai e cu botoşei, nu mai e cu ţărani încruntaţi ce ţin lecţii de macroeconomie, nu mai e. Acum au găsit o voce serioasă (deci specialistă) care face comparaţii tâmpiţele între exploaterea minieră din România şi cea din ţările mai dezvotate ale lumii. Sunt prezentate câteva cifre culese în mod convenabil pentru a transmite mesajul clar:

RMGC face mega propunere statului român. În alte ţări, mult mai importante decât România, ofertele sunt proaste. Proaste rău! Ăia de fapt nu primesc nimic. Îşi dau aurul gratis. Luaţi-l, bă, voi, companie străină! Luaţi-l pe tot! Noi nu-l vrem! Gratis îşi dau alţii aurul. Gratis! Pe când voi, românii, primiţi aşa ofertă mărinimoasă şi strâmbaţi din nas? Iaaa, hai, gata cu prostiile!

Iniţial, nu m-a interesat subiectul Roşia Montană. Dar privind luni la rând tentativele penibile de a face reclamă unui proiect care în mod normal nu are nevoie de reclamă, m-am decis: RMGC este o mare ţeapă! Nu ai cum să fii o companie serioasă şi să dai în gropi cu fiecare ocazie.

De ce să faci reclamă unui proiect ce vizează, în principiu, doar statul român şi RMGC? Cetăţeanul consumator de televizor nu îşi cumpără acţiuni la treaba asta. Şi, atunci, de ce îi faci reclamă?! Aaaa, vrei să îl convingi să nu mai iasă în stradă. Am înţeles. Păi atunci eşti nemaipomenit de incompetent în ceea ce faci. (da, cu grad de comparatie)

Nu mai scoate pe piaţă propagandă de rahat! Cei care ies în stradă pentru Roşia Montană nu fac parte din gloata consumatoare de rahat. Majoritatea sunt oameni inteligenţi, cu toleranţă scăzută la rahat. Nu sunt gloata care votează pentru calendare şi tigăi. Nu sunt nici semianalfabeţi spălaţi pe creier care dau din coadă la un simplu fluierat.

Schimbaţi placa! Atât de proşti să fim şi să nu ne pricepem la alt gen de reclamă? Ştim doar reclamă pentru segmentul foarte numeros şi foarte dobitoc? Până acum aţi demonstrat că DA. Nasol. Pentru că, de data asta, segmentul numeros şi dobitoc este indiferent. Voi cu alţii aveţi probleme.

Şi, ca să nu avem discuţii că vă fac proşti în mod gratuit, dovada supremă:
Pe site-ul vostru atât de promovat, darosiamontana.ro, în prima poză apare doamna Sanda Lungu. Ce e în neregulă cu doamna Sanda? Păi filmuleţul de mai jos…

Dar voi sunteţi o firmă serioasă şi mai ales competentă. Hai pa!

Zburător, versificator şi prozator amator
Cărţi publicate: Povestiri de la Olanu şi Introspecţiile unui cocoş