Cele mai sănătoase branduri de alimente?

DANONE? DANONE??? DANONE????

Se observă de la kilometri diferența dintre topul părinților și topul specialiștilor. La mine în casă, unde există una bucată specialist în domeniu, ne ferim de Danone ca de dracu’ și e la fundul fundul fundurilor listei de chestii cu care ne-am hrăni copilul.

Topul parinților consumatori arată pur și simplu puterea reclamei și a ignoranței românului, chiar când vine vorba de lucruri importante – alimentația copilului, zice la telembizor că e bun, așa trebuie să fie.

Am o listă lungă de proiecte utile societății în birou, iar la loc de cinste printre ele se află un site destinat produselor alimentare de larg consum, care să fie testate prin experimente de bun simț (cum ar fi, în cazul iaurturilor, lăsatul afară și observatul evoluției culturii din interior) sau trimise la laboratoare (dacă în spatele site-ului se adună la un moment dat și fonduri).

Și care să aibă topuri clare, anuale, pentru tot ce se mănâncă pe rupte la noi. Măcar să știe omul ce bagă în gură, dintr-o sursă obiectivă. În loc de atâtea asociații cuțu-cuțu mai bine s-ar face una care să se ocupe pe bune de așa ceva.

sursă info

Vlad B Popa

Scriitor. Cautator de povesti si povestitor prin scris, fotografie si film. Licentiat în drept constitutional.

Carti publicate: Regele pribeag si batrânele umbre, Cameleon-Baza , Povestiri de sub papuc, Dracula’s Kitchen, Tati

Facebook personal

Pagina fb de autor

website de autor

11 Comments

    • Sincer, am mari dubii in privinta asta. Industria alimentara nu poate supravietui fara “plastic”, mai mult sau mai putin. Batalia asta este pierduta deja. Iar micii producatori, sunt relevanti doar pe piete locale si doar pentru o nisa de consumatori care isi pot permite si sunt dispusi sa dea mai multi bani pe macare. Pentru ca nu se poate altfel.

  1. De observat ca locurile 3, 4, 5 sunt identice la parinti si specialisti. Diferente mari sunt doar la primele doua. Daca ar fi judecat liber, dupa mintea si gustul lor, topul parintilor ar fi coincis cu al specialistilor.
    Dar cand auzi de 20 de ori pe zi melodia de la Danone si il vezi de 30 de ori pe zi pe iepuroiul de la Nestle, ajungi victima sigura. Fara sa fie vina ta.

    Reply
    • Îți dai seama că dacă ar fi mai multe cu reclamă agresivă, topurile n-ar mai avea nicio legătură uul cu altul 🙂

  2. Hary, eu nu cred în chestia asta cu plasticele sunt obligatorii că altfel ies firmele de pe piață. Mai degrabă se urmărește maximizarea profitului cu orice metodă.

    Uite de exemplu Dorna avea cel puțin jumătate din produse din lapte și atât. Și când zic atât înseamnă că o cutie de produs conținea numai chestii naturale din lapte (Iaurt Adevarat, Tarina, Perle).

    După ce au luat francezii brandul (Lactalis parcă îi zice) lucrurile s-au schimbat radical – acum, nici laptele Dorna nu e tot din țară, nu mai vorbim despre ingredientele produselor…

    O coporație va merge tot timpul pe profitul maxim nu pe unul echilibrat cu calitatea produsului sau valoarea muncii prestate, iar asta e de fapt problema timpurilor în care trăim. Până nu se va schimba asta, consumatorii vor fi otrăviți, păcăliți și serviți cu ce poate fi mai ieftin de produs, fără vreo jenă.

    Reply
  3. Vlad, si cum crezi ca se obtine maximizarea profitului sub orice forma daca nu prin scaderea costurilor de productie. In ziua de astazi nu poti vinde nimic daca nu ai expunere si buget de marketing si promovare. Si pentru asta trebuie sa faci produsul mai ieftin si durabil.

    Este un calcul extrem de simplu.
    Solutia alternativa ar fi interzicerea procesarii industriale a alimentelor si promovarea productiei biologie naturale pentru piete exclusiv locale.

    Dar cine isi asuma politic si economic asa ceva? 🙂

    Reply
    • Exact prin asta. Numai că eu spuneam că mentalitatea de azi nu este să facem profit decent ci să facem profit maxim.

      Adică s-ar putea face profit destul cu un produs decent (nu perfect, nu la nivelul unui producător local pe nișa de super-calitate, dar nici plin de chimicale) dar nimeni nu se oprește la profit cât să ajungă ci toată lumea îl maximizează.

      Iar asta se face exact cum spui tu, numai că eu nu cred că nu poți face produs decent pentru că trebuie să bagi totul în marketing că altfel nu ai scoate profit ci cred că bagi atât de mult în marketing tocmai pentru că produsul e vai de curul lui și pentru că vrei profit maxim.

    • Vlad, esti un tip romantic :)))
      In industria listata pe bursa nu a existat, nu exista si nici nu va exista vreodata notiunea de profit decent…:))

      In spatele industriei producatoare sunt investitori si actionari, care vor profit maxim. Performanta se masoara in profit. Profit decent = performanta mica. Este vorba numai de cifre, cifre, cifre.

  4. Hary, ai un talent special de a atinge teme din viitoarele mele articole – acum ai băgat exact ideea de baza a unui articol pe care vreau sa-l scriu de mult – Capitalismul nu ucide oameni, oamenii ucid oameni – în care voiam să argumentez de ce capitalismul s-a dezumanizat și este acum perceput drept un regim opresor de o foate largă masă de oameni.

    Răspunsul era apariția bursei și a actionarilor, adică a capitalismului care mută importanța de pe ideea de valoare fizică a produsului pe ideea de valoare a brandului, ca valoare de bursă.

    Am văzut imediat după criză niște licăriri de speranță în sensul revenirii la capitalismul vechi, dar s-au pierdut pe drum rapid…

    Reply
    • Doar atat spun – Karl Marx “Das Kapital”.
      Tipul a fost un geniu, a prevazut absolut tot ce se intampla acum, in societatea de consum moderna.

Leave a Comment.