Anapodismele ”alegerilor înțelepte”

Lanțul comercial Lidl. Poate singurul dintre retaileri care n-a mai încărcat cumpărătorul cu grija de a-și lăsa bagajul la o casetă destinată unei astfel de utilități. Drept pentru care, de la apariția sa pe piața noastră, am circulat nestingheriți cu tolba la purtător. Oricum există circuit video în incintă. Iar angajații ne asigurau că putem intra cu sarsanalele.

Astă-seară se nimerește să am cu mine rucsacul cu echipament sportiv, schimburi care mai curate, care mai puțin.

La casa alăturată un casier verifica sacoșa unui client. Nemulțumirea acestuia era evidentă, mai ales când e rugat să colaboreze și să ajute la scotoceală. ”Fă-o singur”, aud că îi spune casierului, printre altele.

Rândul meu la casă. Între scanări operatoarea mă roagă/întreabă dacă pot expune conținutul rucsacului.

  • La femei cum procedați, le cereți să răstoarne geanta? replic eu.
  • Credeți-mă că nu mi-e ușor să spun mesajul ăsta tuturor…
  • De ce nu faceți case de bagaje?
  • Verificăm prin sondaj…
  • Ok, dacă nu aveți case de bagaje, arătați-mi pe filmare că am introdus ceva în rucsac.

Cer să vorbesc cu un superior. Se apropie și un agent de securitate, vreme în care eu vociferam că e proastă politica.  Îmi văd de treabă, achit și plec de la casă, cu rucsacul neatins.

Și-mi revin în minte alte două aspecte:  produse ale căror prețuri facturate erau ușor crescute față de cele afișate la raft; sau renunțarea la cărucioarele de mână, pe rotile, cu care te deplasai facil (păstrând căruțurile tip cargobot) – când m-am adresat unei angajate dacă i se pare o idee bună, răspunsul reactiv a sunat de genul: ”dacă și dumneavoastră vi se pare o idee bună.. cutare lucru..” Legat de asta, mă întreb când o să escaladăm tendința cronică de a lua totul personal, nesocotind faptul că suntem în postura de a servi punctul de vedere al angajatorului. Și că majoritatea polemicilor au numitor comun vina. ”Nu e vina mea”.

E imperativ să ne disculpăm, nu să căutăm soluții.

Justificat/anapoda/orgolios în bățoșenia mea, încheiai scurtul schimb de cuvinte cu agentul cam așa: ”vrei să scot chiloții?”

(S-ar fi găsit în rucsac).

 

 

Cristi Niculcea

Înjghebător de născociri ocazional. Fără utilitate în rest.

2 Comments

  1. Conținutul genții, rucsacului, buzunarelor este ceva intim. Niciun angajat Lidl nu te poate obliga să-ți prezinți conținutul, chit că vine în ajutor bătrânelul cocoșat de la Security. Da, pot chema poliția, dacă au indicii că ai furat din magazin. Apoi vor explica polițiștilor motivul: “L-a văzut cutărică îndesând banane în pantaloni. L-am văzut pe cameră.”
    Sunt un magazin, nu instituție a statului. Chit că se numește “Lidl” sau “Nea Axinte – telemea și cuie” au aceeași autoritate asupra ta.

    Mi s-a părut și mie o tâmpenie retragera coșurilor de mână. Din dorința de a vinde mai mult, își bat joc de client. Dacă n-ai la tine monedă de 50, cari produsele în brațe. Oricum la orele de vârf n-ai pe unde să-ți bagi căruțul pe roți. Cu 10 cărucioare s-au blocat deja holurile lor înguste. Așa ceva nu vezi în Cora, de exemplu. Iar mizeria cu “hai să te caut în sân” nici în speluncile de cartier nu se mai practică.
    Sunt totuși cel mai ieftin supermarket (poate doar Kaufland să-i concureze). Cum ar zice filologul George B: “De câți bani, atâta brânză”.

    Reply
  2. Ai curbane fa ti talentu, uite daca bii dupa amiaza te las sa iei un interviu, Domnului Dumnezeu,adica mie😊 fara caterinca, ca n ai ce sa imi faci,daca sari la bataie,te ia securitatea imediat😀
    Cum l a luat pe viermele ala care ieri facea circ acolo, un brahicefal cu nume pe masura BOT.😀 Mama,sa fi fost in locu lui AN puneam niste tigani sa l bata ra de tot.adica sa vi la un eveniment cultural, intr un spatiu civilizat si sa te comporti ca un vierme insolent.m am abtinut cu greu sa nu ii zic ceva sau posibil sa l scuip,m am gandit la rece ca eu am cazier,am facut parnaie,si ar fi absurd sa mi mai fac probleme cu legea datorita unuii bierme insolent

    Reply

Leave a Comment.